BİRİMİ : YÖNETİM
GÖREV ADI : KALİTE VE VERİMLİLİK YÖNETİM SORUMLUSU
AMİR VE ÜST AMİRLER : HASTANE YÖNETİCİSİ
GÖREV DEVRİ : KALİTE BİRİM ÇALIŞANI
GÖREV AMACI : Sağlıkta Kalite Standartları çerçevesinde yapılan çalışmaların koordinasyonunu sağlamak
TEMEL İŞ VE SORUMLULUKLARI:
01.03.2011 tarih ve 9489 sayılı Sağlıkta Performans ve Kalite Yönergesine Göre; Kalite ve Verimlilik Yönetim Sorumlusu; Hasta Güvenliği Komitesi, Çalışan Güvenliği Komitesi, Enfeksiyon Kontrol Komitesi, Tesis Güvenliği Komitesi ve Eğitim komitesinin doğal üyesidir.
· SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlar.
· Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip eder.
· SKS çerçevesinde kullanılan yazılı düzenlemeleri kontrol eder, yazılı düzenlemelerin revizyonunu yapar, üst yönetimin onayına sunar.
· Özdeğerlendirme sürecini yönetir. Özdeğerlendirme de tespit edilen uygunsuzluklarını konularına ve sayısına göre tetkik dönemlerinden sonra toplar, özdeğerlendirme raporu hazırlar ve üst yönetime sunar.
· İstenmeyen olay bildirim sistemine ilişkin süreci yönetir.
· Risk yönetimine ilişkin süreçlerde koordinasyonu sağlar.
· Hasta deneyimi ve çalışan geri bildirim anketlerinin ölçülmesine yönelik çalışmalarda koordinasyonu sağlar.
· Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetir.
· Sağlıkta kalite standartları gereğince kurulan tüm komite toplantılarına katılır.
· Bölüm kalite sorumlularının çalışmalarını koordine eder.
· Hastanede hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili uygulamaları ve süreçlerin kalite standartlarına uygunluğunu kontrol eder.
YETKİLER:
Tanımlanan görev, yetki ve mesleki sorumlulukların yapılmasında üst amirler tarafından verilen görevleri; mevcut yasalar, yönetmelikler ve yürürlükteki mevzuata göre yürütmek, görevlerini yürütürken kamu görevlileri etik davranış ilkeleri ile başvuru usul ve esasları hakkında yönetmelikte belirtilen etik davranış ilkelerine uymakla yükümlüdürler.
SAĞLIK MESLEK MENSUPLARI İÇİN TEMEL ETİK İLKELER
1. Bireylerin ve toplumun sağlığını birinci önceliği sayar
• Öncelikle zarar vermeme ilkesine uyar.
• Sağlık hizmeti sunarken, aldığı eğitim ve edindiği deneyim ile sahip olduğu bilgi, beceri ve imkânlarının tamamını kullanarak en iyi ve faydalı olacak şekilde planlama ve uygulama yapar.
2. Daima en üst düzeyde hizmet vermeye gayret eder
3. Hizmet verdiği bireylerin kişilik haklarına ve mahremiyetine saygı gösterir
• Hastanın kendi sağlığı ile ilgili kararı kendisinin vermesi hakkına saygı duyar. Bunun için hastaya, sağlık durumu hakkında, hastanın kültürel, toplumsal ve ruhsal durumuna özen göstererek doğru ve yeterli bilgilendirme yapar.
• Hastanın; ırkı, etnik kökeni, kültürü, politik görüşü, dini, inancı, mesleği, sosyal durumu, medeni hali, cinsiyeti, yaş ve sağlık durumu, doğduğu yer, yaşam tarzı, zihinsel ya da fiziksel yeteneği, ekonomik konumu ya da diğer tutumları temelinde ayrımcılık yapmaz.
• Mevcut kaynakların dağıtımını; birey, grup veya toplulukların gereksinimlerini dikkate alarak, hakkaniyet, adalet, eşitlik ve tarafsızlık ilkeleri çerçevesinde yapar.
• Hastanın sağlık durumu, tanısı, hastalığın seyri ve tedavisi hakkındaki tüm tanımlanabilen bilgiler ile diğer tüm kişisel bilgileri, ölümünden sonra bile gizli tutar. Aynı zamanda, sağlık hizmeti alanların bilgi, beden ve düşünce mahremiyetine saygı gösterir.
4. Mesleğini meşruiyet ve dürüstlük çerçevesinde uygular
• Sağlık hizmetini, almış olduğu eğitim, edindiği bilgi, deneyim ve bilimsel görüşler doğrultusunda sosyokültürel değerleri dikkate alarak yürütür.
Bireye ve topluma karşı dürüst davranır, aldatıcı olmaz.
• Sağlık hizmet sunumunda; birey ve toplumu, bilimsel araştırma veya eğitim faaliyetleri ile belli bir uygulamayı kişi ya da kuruma yönlendirme yoluyla çıkar aracı olarak kullanmaz.